Cazanele Dunarii – peisaje de vis

Am trecut prin atatea locuri frumoase in ultimii ani de zile incat nu stiu cand o sa ajung in momentul in care o sa pot spune ca am epuizat frumusetile Europei. Cu cat vad mai multe, cu atat am impresia ca aceste frumuseti nu se termina si, dupa fiecare excursie raman cu cateva impresii memorabile despre ceea ce inseamna frumusetile naturii.

Evident ca va veti mira ca am ajuns abia acum sa scriu despre acest frumos fluviu, Dunarea. Da, insa nu e prima data cand raman impresionata de ea. Este deja a 3-a oara cand o vad, insa de data aceasta o vad de la inaltime, de pe taramul sarbesc.

Drumul plin de curbe cu Dunarea pe partea dreapta este fascinant. Ti-ai dori sa te opresti la fiecare curba sa o admiri. Si este si foarte usor de ajuns, mai ales pentru persoanele care stau in zona aceea, cat si pentru cei din zonele limtrofe. Din Bucuresti veti putea ajunge destul de usor luand drumul BucurestiCraiova –  Drobeta Turnu Severin. Este destul de lung drumul asa ca, daca vreti sa bucurati in tihna de perisaje, luati cazare o noapte in Drobeta Turnu Severin ( gasiti multe variante, noi am stat la hotelul Continental si am avut priveliste spre Dunare de la etajul 6, insa puteti opta si pentru pensiuni ceva mai ieftine). Astfel va puteti lasa impresionati si de acest frumos si curat oras.

A doua zi am plecat dis de dimineata spre Belgrad  si am iesit din tara destul de rapid imediat cum am iesit din Drobeta. Este fascinant cum se poate vedea si Orsova de pe celalalt mal si, uitandu-ma la acest orasel, mi-am adus aminte de momente frumoase petrecute acolo din practica facuta cu facultatea de geografie.

Drumul este bun si nu foarte aglomerat. Urci, urci, urci cu masina si ajungi la inaltimi de cateva sute de metri care iti ofera o perspectiva superba asupra Dunarii si asupra malului romanesc. O sa depasiti orase cunoscute precum Orsova, Eselnita, Moldova Noua, Moldova Veche, Berzeasca.

Mi-a placut foarte mult ca drumul este semnalizat in permanenta cu indicatoare turistice care imi arata ca sunt pe Drumul Vinului, lucru care am vazut de curand la o colega ca este si la noi in tara in anumite portiuni.

Partea interesanta dispare dupa ce veti trece de Golubac Fortress, o cetate in ruina aflata pe malul Dunarii, cetate care strabate si drumul principal.